diumenge, 22 de setembre del 2013

Tornada a l'escola: Galetes d'avena, avellanes i xocolata blanca

 
La sinceritat dels nens petits és fantàstica. Que et diguin exactament el que senten, sense prejudicis ni pors, tal com els hi passa pel cap...
 
Feia temps que tenia ganes de fer galetes amb avena. El primer dia que les vaig portar per berenar, a la meva nina petita no li van agradar, només en va menjar mitja. "Però, per què no t'agraden? Perquè no." I ja està, no en va menjar més. Que consti que a la resta de persones que les vam tastar ens van agradar molt, si no aquesta entrada no tindria massa sentit... 
 
La segona vegada els hi vaig posar per esmorzar a l'escola. Quan la vaig anar a recollir, em va dir la mestra que va estar fent teatre i tot per no menjar-se-les, que si tinc tos, que si no tinc gana... però al final se les va acabar. Què hi farem! La meva petita és amb les galetes d'avena com la Mafalda amb la sopa.
 
Per acabar amb la seva dosi de sinceritat d'aquesta setmana, avui quan m'he rentat el cabell i han marxat les restes que quedaven de la perruqueria, m'ha dit que ja no estava guapa. De totes maneres, sóc molt afortunada, perquè diu que encara que no estigui guapa, que no em preocupi que m'estima igual... :) Som-hi amb la recepta!
 
Ingredients (per unes 24 galetes)
  • 100 grams de mantega
  • 200 grams de sucre morè
  • 1 ou batut
  • 1 cullerada de mel
  • 125 grams de farina
  • Mig sobre de llevat
  • 125 grams de flocs d'avena
  • 1 pessic de sal
  • 100 grams d'avellanes
  • 100 grams de xocolata blanca
Preparació
 
Deixem la mantega una estona fora de la nevera, o bé l'escalfem un xic amb el microones, fins que tingui textura "pomada", que estigui toveta però no desfeta. La barregem bé amb el sucre fins que quedi ben integrat.
 
Afegim l'ou batut i la cullerada de mel, seguim barrejant fins que sigui homogeni.
 
En un altre bol, barregem la farina, el llevat, els flocs d'avena i la sal. Afegim aquesta barreja a la que havíem fet amb la mantega, i ho anem integrant tot plegat.
 

Piquem les avellanes i la xocolata blanca, fins que quedin a bocinets petits, i ho afegim a la barreja anterior. Si veiem que està massa seca, se li pot afegir una mica de llet.
 
Posem un full de paper vegetal a la safata del forn, o una làmina de silicona, o un paper de plata, per a dipositar les galetes a sobre.
 
Amb una cullera agafem una mica de massa, de la mida d'una nou, aproximadament, i amb l'ajuda d'una altra cullera la posem a la safata i l'aplanem una mica. Deixem espai entre les galetes perquè creixen al fornejar-les.
 
Les posem al forn a 190º uns 10 o 15 minuts, depenent si ens agraden més o menys daurades. Quan estiguin cuites, abans de treure-les de la safata del forn les hem de deixar refredar per a que no es trenquin.
 

I ja les tindrem! Són ideals per esmorzar o per berenar, soles o amb una infusió, amb el cafè amb llet... l'avena ajuda a regular el colesterol i el trànsit intestinal, i es digereix molt bé. Es conserven guardades en una capsa ben bé una setmana.
 
Per acabar, us deixo amb una tira de la Mafalda, per encarar la tardor que comença amb un somriure. Que tingueu una dolça entrada de setmana!!!
 
  

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!