diumenge, 15 de setembre del 2013

Empanada de pollastre

 
Anar a la perruqueria sempre m'ha costat horrors. No perquè no m'agradi, ni molt menys, si no perquè mai trobo el moment. Que si la feina, les nines, la compra, la casa... sempre hi ha alguna prioritat abans que buscar un forat per a què m'arreglin els cabells.
 
Ahir vaig decidir posar-m'hi mascareta. Estava a la dutxa, i sense les ulleres gairebé confonc el pot amb el de la crema anticel·lulítica. Després em vaig preguntar: si m'hagués posat la crema anticel·lulítica al cabell, m'hagués reduït volum? Però aquest ja seria un tema per un altre dia...
 
Ja tinc decidit que de la setmana vinent no passa. Faré un forat i aniré a que em posin ben guapa. El dia que hi vagi, per a que em doni temps de tot, m'emportaré per dinar a la feina aquesta empanada!!!
 
Amb aquesta recepta, participo al bloc Memòries d'una cuinera, que aquest mes ens proposa fer una recepta per a portar a la carmanyola. Som-hi!!!
 
Ingredients
  • 300 grams de farina de força
  • 100 ml d'aigua
  • 15 grams de llevat fresc
  • 100 ml d'oli d'oliva
  • Un pessic de sal
  • Un rovell d'ou per pintar-la
Pel farcit:
  • Una ceba grossa
  • 4 tomàquets madurs
  • 400 grams de picada de pollastre
 
Preparació
 
Posem la farina en un bol. Escalfem un xic l'aigua fins que quedi tèbia i desfem a dins el llevat. Aboquem la barreja dins el bol amb la farina i barregem amb una cullera de fusta.
 
Afegim l'oli d'oliva i el pessic de sal. Seguim barrejant amb la cullera fins que quedi una mica lligat, i llavors amassem amb les mans uns deu minuts, fins que quedi una bola compacta i flexible. La deixem reposar mitja hora tapada amb un drap humit. És una masa molt fácil de treballar i que no s'enganxa gens a les mans.
 
Per al farcit, piquem la ceba i la posem a sofregir amb un bon raig d'oli, uns quinze minuts. Quan estigui dauradeta, afegim la picada de pollastre i remenem.
 
Pelem i piquem els tomàquets, i quan s'hagi evaporat l'aigua del pollastre els afegim al sofregit i remenem. Ho deixem que es vagi confitant tot plegat fins que els tomàquets hagin deixat anar tota l'aigua i quedi el farcit espesset, uns quinze minuts.
 

Passat el temps de repòs, pesem la massa i la dividim en dues parts iguals. Estirem una part de la massa amb el corró i la posem a la part de sota del motllo. Hi posem el farcit a sobre.
 
Estirem l'altra part de la massa i la tapem. Ajuntem les vores de les dues parts tot apretant-les per a que quedin unides. Fem un foradet enmig per a que surti el vapor i la pintem amb rovell d'ou.
 
La posem al forn a 180º uns 30 minuts, fins que estigui dauradeta.
 

I ja la tindrem feta! Es pot menjar calentona acabada de fer, o a temperatura ambient. Al dia següent, reposada, la massa encara té un gust més bo. Admet totes les variacions que vulgueu: es pot fer amb salsa de tomàquet de pot si voleu anar més ràpid, es pot canviar el tipus de carn, posar-hi tonyina, pebrot, olives, ou dur... tot allò que se us acudeixi.
 
Que tingueu una dolça entrada de setmana!!!


4 comentaris :

  1. A mi també em costa horrors anar a la pelu, què hi farem!
    Ja hi podràs anar ben tranquil·la que hauràs fet un bon àpat.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres per les convocatòries de cada mes! I per deixar el comentari... Visca els cabells revolucionats!

      Una abraçada,

      Elimina
  2. jajajaja! et pots creure que a mi tampoc no m'agrada anar a la pelu? Però per raons diferents :P Moltíssimes gràcies per participar a Memòries! petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres per les vostres iniciatives!!! Haurem d'acabar fent "el club dels cabells rebels..."

      Una abraçada,

      Elimina

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!